AKTUALNOŚCI

  • DSC03097

    Gra „Śladami Jordana”

    Odkrywco toruńskiej starówki, wraz z polsko-ukraińską grupą młodzieży stworzyliśmy grę, która ma Ci umożliwić niekonwencjonalny sposób zwiedzenia naszego miasta. Zapraszamy Cię do wspólnej zabawy geocachingowej, która odsłoni przed Tobą uroki starego miasta. Wciel się w postać bohatera, który odnajdzie kucharza Jordana i uratuje miasto. Swoje poszukiwania rozpocznij od miejsca, którego nazwa upamiętnia postać Jordana. Przeczytaj [...]
    Zobacz więcej
  • DSC00551

    Czas na kalendarz 2019

    Tak prezentuje się kalendarz - efekt fotosesji  z projektu "Kozacy, Krzyżacy i my, ale jacy?". W roli gównej uczennice i uczniowie z VII LO w Toruniu i z Zespołu Szkół w Gołowkiwce. W tle góry, lasy, doliny, niebo - wszystko prawdziwe. W głowach tylko pozytywne myśli.     A pod spodem wersja do druku w [...]
    Zobacz więcej
  • DSC00098

    Kozacy i Krzyżacy – spotkanie na szczycie!

    Liczne działania polskich organizacji pozarząowych współpracujących z zagranicą dowodzą, że wymiana młodzieży niezwykle skutecznie przeciwdziała uprzedzeniom rzutującym na stosunki sąsiadujących ze sobą narodów. Projekt ”Kozacy, Krzyżacy i my, ale jacy?” jest szansą na ciekawy dialog młodych Polaków i Ukraińców, którzy spotkają się dwukrotnie, aby odkryć wspólne korzenie, poznać wielokulturową tradycję i nauczyć się tego, jak [...]
    Zobacz więcej
  • Matematyka nie jest trudna

    By opornym licealistom pomóc zaprzyjaźnić się z matematyką zorganizowaliśmy: warsztaty matematyczne - adresowane do uczniów klas pierwszych, aby łatwiej im było na starcie; Soboty z matematyką – sobotę okrzyknęliśmy dniem rozwiązywania niestandardowych problemów matematycznych; Noc w szkole – bo nic tak nie rozbudza, jak dobre zadanie; grę terenową, by udowodnić, że znani matematycy związani z [...]
    Zobacz więcej
  • zdjecie-profilowe

    Dzień Uchodźcy

    20 czerwca przypada Światowy Dzień Uchodźcy. Jest to gest solidarności z tysiącami osób, które uciekły ze swoich domów przed prześladowaniem. Działania i akcje podejmowane w tym okresie mają przypominać, że nikt nie jest uchodźcą z wyboru. Uchodźcą jest natomiast osoba, która zmuszona chronić swoje życie i życie swoich bliskich ucieka z domu do innego, bezpiecznego [...]
    Zobacz więcej
  • mokre_szablon

    Mokre fakty – głosy potrzebne od zaraz!

    Bierzemy udział w programie „Decydujesz, pomagamy”. Marzy nam się gra geocachingowa przybliżająca historię jednej z toruńskich dzielnic – Mokrego. Marzy nam się, że przygotuje ją grupa młodzieży z VII LO podczas warsztatów. Marzy nam się, że zagrają w nią uczniowie innych szkół oraz mieszkańcy dzielnicy i całego Torunia. Marzenia zawsze lubią się spełniać, ale czasem [...]
    Zobacz więcej
  • Wystawa „Bydgoskie – widzi mi się”

    Zapraszamy na Wydział Nauk Pedagogicznych UMK, gdzie zobaczyć można fotografie i prace plastyczne uczniów Gimnazjum Specjalnego nr 26 oraz VII LO w Toruniu, powstałe podczas spacerów po Bydgoskim Przedmieściu. Wystawa czynna jest od 26 lutego do 31 marca 2016 roku. Projekt odbył się między 1 września a 31 grudnia 2015 roku. Realizację warsztatów sfinansowała Toruńska Agenda Kulturalna [...]
    Zobacz więcej
  • zajwka3

    Matematyka – lubię to!

    Niebanalne, wyjątkowe, otwierające głowy młodszych i starszych uczniów na piękno liczb. Takie są działania dofinansowane w ramach programu „mPotęga”, czyli największego eksperymentu w nauczaniu matematyki. W ramach drugiej edycji programu grantowego „mPotęga”, Fundacja mBanku przyznała 61 grantów na łączną kwotę 355 tys. zł na realizację projektów edukacyjnych z zakresu matematyki. W tej grupie znaleźliśmy się [...]
    Zobacz więcej
  • zajawka1

    PrzedSzkole Architektury – inspiracje

    Zapraszamy do zapoznania się z publikacją powstałą w ramach projektu PrzedSzkole Architektury. Znalazły się w niej scenariusze zajęć poświęconych architekturze miejskiej. Przygotowaliśmy je dla młodzieży ponadgimnazjalnej. Grupa licealistów, biorąca udział w warsztatach, miała wpływ nie tylko na ich kształt. Od jej wyborów oraz doświadczeń zdobytych w pierwszej części projektu, zależały efekty naszej wspólnej pracy. A [...]
    Zobacz więcej
  • zajawka2

    Sprawdzian? Nie ma sprawy!

    Po wakacyjnej przerwie wracamy z działaniami pod nazwą „Sprawdzian? Nie ma sprawy!” - pracą zespołową metodą projektu dla osób, które brały udział we wcześniejszych zajęciach warsztatowych. Działania te mają mieć formę praktycznego sprawdzianu wiedzy i umiejętności, zdobytych przez młodzież podczas realizacji PrzedSzkola Architektury. Dorośli pełnią tu jedynie rolę opiekunów monitorujących i wspierających pracę młodzieży. Zadaniem [...]
    Zobacz więcej